Je slaapt beter door qigong

Goed, diep en lang genoeg slapen.

Wat is het toch lekker.
Helaas slapen heel veel mensen niet goed.

Niet lekker inslapen, veel wakker worden, niet kunnen doorslapen of alweer heel vroeg klaarwakker zijn, zijn veelgehoorde klachten in mijn praktijk.

Als ik deze personen uitvraag valt me altijd één ding op en dat is dat ze niet meer weten hoe ze echt kunnen ontspannen.

Het hoofd stopt niet met nadenken en het lichaam blijft in de paraatheidmodus staan.
Veelal komt dit door onveiligheid.

Er is ergens, in het onderbewuste, in het lichaam, een gevoel gekropen dat het alert moet zijn en dat het moet beïnvloeden.

Men wil een bepaalde mate van grip hebben op situaties of de omgeving.

Dit houdt in dat het deel van het zenuwstelsel wat voor vechten of vluchten staat overuren draait.
En dat juist dat deel van het zenuwstelsel wat voor rust en herstel staat niet of nauwelijks nog actief is.

Soms zit je daar al zo lang in, dat je niet beter weet.
Dit is voor jou een normaal wat eigenlijk niet normaal is.
Je kunt hier best een tijd “prima” mee leven, je vindt als het ware je weg wel, totdat het moeilijker wordt.
Er komen steeds meer stressoren in je leven die dat deel van het zenuwstelsel nog meer prikkelen.
Je circadiaans ritme, ofwel je biologische klok raakt daarbij ook steeds meer ontregeld.
De hormoonafgifte raakt verstoort en zo beland je steeds meer in de negatieve-ik kan niet goed slapen-cyclus.

Nou is ons slapen enorm complex want er zijn veel meer factoren die een goede nachtrust kunnen belemmeren. Maar mijn ervaring met mijn klanten is dat ze te hoog in hun stress zitten.

Hier kun je wat aan gaan doen.

Je kunt ervoor gaan zorgen dat het zenuwstelsel wat voor rust en herstel zorgt, weer actief wordt.

Dit doe je door onder andere de nervus vagus te activeren en dat doe je weer met qigong.

Voila, daar is het recept voor een goede nachtrust.

DOOR QIGONG TE BEOEFENEN ACTIVEER JE DE NERVUS VAGUS EN DAARMEE HET PARASYMPATHISCHE ZENUWSTELSEL EN MAAK JE HET JE LICHAAM MAKKELIJKER OM IN SLAAP TE VALLEN.

2 Tips die ik je hier wil geven om de nervus vagus te stimuleren is:

1) Pak een boek en ga hardop lezen.

Het is sowieso beter om een uur voordat je naar bed gaat geen tv/scherm meer te gebruiken. Pak een boek in de plaats en lees hardop. De stembanden activeren de nervus vagus.

2) Masseer je oorschelpen.

In de EnnerQi cursus leer ik je veel meer over het zenuwstelsel en krijg je direct toegang tot de oefeningen die de nervus vagus activeren, levensenergie toevoegen, stress afvoeren en blokkades opruimen.

Lindsay

Qigong instructeur

Lindsay is een ervaren instructeur in qigong die geschikte lessen biedt voor iedereen en veel gezondheidsvoordelen biedt zoals stressvermindering en spierversterking.
Haar inspirerende lesstijl motiveert en ontspant haar studenten, voor een holistische en transformerende ervaring.

Gratis training Qigong

Mentale helderheid en fysieke ontspanning in 4 simpele stappen

Workshops

Live Qigong

Gratis training Qigong

Ontdek het zelfhelende vermogen van Qigong

In 4 simpele stappen minder stress en meer energie